Theatershow ‘Slag om het Beeld’: Nu te zien!

Foto: Benno Ellerbroek

Welke historische held uit de Slag op de Zuiderzee uit 1573 verdient een standbeeld? Is het Jan Haring, de uit de mast geschoten held? Of Admiraal van Bossu, de verliezer van deze zeeslag? Of toch boerin Jantien, die haar man behoedt oorlogsslachtoffer te worden? Kom dat zien in de reizende theatervoorstelling Slag om het Beeld! Deze theaterproductie van OpRoet en het Westfries Museum reist van 20 september t/m 12 oktober langs zeven Westfriese theaters. Met rollen van Ad Geerdink, Monique de Meza, Gerard Venverloo, Astrid Stam en Jeroen Wals. Én de zeven Westfriese burgemeesters! De première is al uitverkocht, reserveer nu dus snel je tickets via www.op-roet.nl.

Vanaf 20 september wordt op zeven verschillende plekken in Westfriesland het theaterstuk Slag om het Beeld opgevoerd. De reizende theatervoorstelling handelt over de Slag op De Zuiderzee uit 1573. Als publiek bevind je je in een hypermoderne tv-studio: zo krijg je vanuit het heden een vermakelijk en interessant inkijkje in de geschiedenis van deze roemruchte zeeslag. Alles draait om de vraag: wie verdient een standbeeld?

Voorstelling over de Slag op de Zuiderzee uit 1573

In de theatershow Slag om het Beeld spant het erom: historische voor- en tegenstanders van de genomineerden pleiten voor deze ereplaats op de sokkel. Monique de Meza presenteert de spelshow en Ad Geerdink, directeur van het Westfries Museum, geeft als ‘Kapitein van het Kennisschip’ steeds een meeslepend inkijkje in het verhaal van de Slag op de Zuiderzee. Ondertussen runnen de zeven Westfriese burgemeesters vaardig het callcenter – want iedereen wordt stevig betrokken bij de strijd. Zo eenvoudig blijkt de vraag namelijk niet te zijn: wie is hier de echte held?

Reserveer nu je tickets

Naast Monique de Meza, Ad Geerdink en de zeven Westfriese burgemeesters spelen onder andere ook Gerard Venverloo, Astrid Stam en Jeroen Wals een belangrijke rol. Beleef het mee: dit mag je als inwoner van Westfriesland niet missen.

De theatershow is te zien in:

• 20 en 21 september Theater het Postkantoor, Bovenkarspel
  • 22 en 23 september MC De Muiter, Medemblik
  • 27 en 28 september Drom, Enkhuizen
  • 29 en 30 september CC Pancratius, Oosterblokker
  • 4 en 5 oktober De Hooghe Heeren, Hoogwoud
  • 6 en 7 oktober Gemeentehuis Koggenland, De Goorn
  • 11 en 12 oktober Schouwburg het Park, Hoorn

Reserveer nu je tickets via www.op-roet.nl.

(Alleen voor Schouwburg het Park reserveren via www.hetpark.nl.)

MegaphoNews - Closer Than Ever

The leading news agency comes to your smartphone.  Download now.