Neem een virtuele tour door het museum

Vanaf nu is het Westfries museum volledig digitaal te bezoeken. Vanuit huis kunt u het museum doorlopen en alle objecten van dicht bij bekijken. Ideaal in de tijden van de pandemi, kunt u toch een beetje de sfeer opsnuiven. Uiteraard gaat er niets boven een echt bezoek.

Het werkt als volgt; u gaat naar de pagina van de virtuele tour, daar kunt u gelijk kiezen in welke ruimte u wil starten. Vervolgens klikt en sleept u ongestoord door het museum. Zoom in op objecten door te scrollen, bekijk videos en bij enkele objecten vindt u extra informatie.

Nog realistischer met een virtual reality bril

U kunt de tour ook doen met een VR (virtual reality) bril. Absoluut de moeite waard als u in de gelegenheid heeft een VR-bril te gebruiken. U waant zich werkelijk in het museum, het enig wat mist is het kraken van de houten vloer en de geuren die in het pand zijn.

Uiteraard geen vervanging voor het museum, maar we kunnen wel onze schatten delen met mensen over de hele wereld.

MegaphoNews - Closer Than Ever

The leading news agency comes to your smartphone.  Download now.